tetamu terhormat singgah

kita yang pilih jalan itu.....

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh......salam seluas rezeki dan kasih sayang ALLAH SWT..semoga kita semua senantiasa dalam redha ilahi dunia wal akhir






kenapa kau meletakkan nafsu di hadapan......
sedangkan kau tahu bahawa nafsu itu adalah kawan yang membolehkan kau merasai batapa azabnya siksa api neraka jahannam

kau diberi AKAL untuk berfikir yang mn elok & yang mana tidak...

TAPI SAYANG.....
akal itu tidak digunakan...hanya di biarkan TERPERAP KT dlm OTAK....

PADAHAL.....kau tahu bahawa AKAL tu yg membantu kau mnjadi seorang "INSAN POSITIF" dr segala aspek...

ROHANI....

MENTAL....

FIZIKAL...

&

ELOK ZAHIR BATIN...

mungkin MATA kau DIKABURI oleh KEMANISAN DUNIA yg SEMENTARA

AKAL dikuasai NAFSU....
HATI dikuasai KESERONOKAN DUNIA....

tidak SEDAR semua ini hanya sementara.....SEMENTARA!!!!!

SAH....
kau telah terpedaya dengan TIPU MUSLIHAT DUNIA..

hureyyyyy.....yippeeeee.......yeahhhhhh
bala-bala SYAITAN berpesta riang kerana telah berjaya MENAWAN HATI & JIWA manusia supaya ikut 
nafsu DURJANA...

seronok sakan la SYAITAN LAKNATULLAH......

arghhhhh.....aku tak patut buat semua ni...apa yg aku dh lakukan ni YA ALLAH....
kenapa...kenapa....hati merintih lagi......

apa yg nak disesali lagi.....perkara dh berlaku....
sblm berlaku kau tak ingat pun tuhan....iman pun kau campak tepi....ye lah...orang dh "syok" katakan...

aaaahhhhhhh......dah terlambat daaaa......."kata SYAITAN LAKNATULLAH"
jom la kita buat lagi......tak der masalahnya......
nanti-nanti la brtaubat....banyak masa lagi...
hah...tu dia...si setan dh mai pujuk dah.....

alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan 
wahai "GENG NERAKA JAHANNAM"..

aikksss.....dh ado geng la plok dohhh......

hah...blo sampai tahap ni demo bleh pilih demo nk geng mano...

"GENG BAS SEKOLAH"
"GENG SURAU"
GENG MENGAJI"
"GENG PENGEMBARAAN BERMULA UPIN DAN IPIN:
      
                       DAN.....
macam-macam lagi geng yg ada kt muka bumi ni....
hok tu...demo pilih la sndiri dehh....

 arrrgghhhhh...tidakkkkkk....

YA ALLAH....aku menyesal dengan apa yang telah aku lakukan.....
aku tahu perkara tu salah......
tp....kenapa????......kenapa aku biarkan diriku dikuasai NAFSU...
sepatutnya, sebagai HAMBA ALLAH yang TAAT..aku patut tahu yg mana  BENAR...
yg mana TIDAK..
"MANUSIA ADALAH SEBAIK-BAIK CIPTAAN ALLAH SWT..dan...
SEBAIK-BAIK MANUSIA ADALAH ADALAH BUAT APA YANG DIPERINTAH ALLAH SWT dan TINGGALKAN APA YANG DILARANG OLEHNYA...
(AMAL MA'RUF NAHI MUNGKAR)
astghfirullahhal'zim.......

ambil masa dan bertafakur sejenak...MUHASABAH DIRI.....
INSYAALLAH.... ALLAH SWT tidak akan mempersiakan doa hamba yg meminta degan penuh kesungguhan dan yakin serta ikhlas ALLAH SWT akan menolongnya dalam apa jua keadaan sekalipun.....

 YA ALLAH....

JANGANLAH engkau PESONGKAN HATIKU setelah engkau BERI HIDAYAH kepadaku..
JAUHKAN diriku dari trgolong dalam golongan hambaMU yg lalai..
AMPUNKAN DOSAKU....dosa kedua orang tuaku...dosa adik-baradikku..saudara maraku....
guru-guruku....sahabat rakanku....muslimin dan muslimat...mukminin dan mukminat..
dosa-dosa yg telah lepas..dosa-dosa yg kami tidak ketahui dan hanya engkau yg mengetahui..
limpahi hidup barakahmu keatasku  didunia wal akhirat serta jauhkan diri ini dari azab api neraka....aamiiin....




mohon keampunan padaMU YA RABB





hasil nukilan...
N_Fatihah AbduLLah Yusri...
teratak sewaku...melaka
www.cik ah baiti jannati.com

1 comment:

  1. sungguh istimewa ciptaan Allah..sungguh sempurna..diberi akal..moga kita menggunakanya sebaik2 nya..menuntut ilmu Allah..insyallah...

    ReplyDelete