tetamu terhormat singgah

mata berhijab nafsu

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh............ Salam seluas rezeki dan kasih sayang ALLAH SWT , semoga kita senantiasa dalam redha ilahi dunia wal akhirah...









A: ni aku ada seorang calon yang sesuai untuk di jadikan isteri, mungkin tidak cantik, tetapi ilmu Agamanya...pergghhh mantobbb...

B: erkk? muka macam ni hang pilih kat aku? kenapa aku ni tak cukup handsome ka? p la cari muka yang macam siti nurhaliza ka..misha omar ka...layak la sikit dengan aku...hishh tamo aku...


A: Halo bro ayat tak boleh cantik sikit ka? kalau tak sudi jangan menghina...apahak hang nak hina ciptaan Allah...muka yang handsome tu kalau Allah nak tarik balik...sekelip mata ja orang mai simbah asid dan hang akan jadi hodoh selamanya...nak?

B: hoihh x tak maw la...


A: cakap biar berlapik sikit...elok sangatla kalau hang takmau kat dia...sebab orang yang beragama macam dia tu tak layak dengan lelaki yang bankrup akhlak macam hang ni...harap ja ada rupa..tapi akhlak ? lagi terok dari beruk...dah la aku balik dulu...

bip2: orang yang cantik/ handsome akan nampak hina bila takda ilmu Agama...Kahwin atas kerana nafsu tidak akan kekal lama...percayalah


Daripada Abdullah Ibnu Amr r.a, Rasulullah s.a.w bersabda, ''Janganlah kamu menikahi seorang wanita kerana kecantikannya, kerana mungkin kecantikan itu merosakkannya. Janganlah kamu menikahi seorang wanita kerana hartanya kerana mungkin harta itu membuatkanya melampaui batas. Akan tetapi nikahilah wanita ini kerana Agamanya, seorang budak wanita yang sumbing lagi hitam tetapi beragama adalah lebih utama''
(Riwayat Ibnu Majah)

Wallahu'alam


Hasil copy paste utk manfaat bersama..

N_Fatihah AbduLLah Yusri
 terbang mncari ILMU dunia & akhirat...

1 comment: