tetamu terhormat singgah

part timeku kt kampung.....snap..snap

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh........semoga kita semua diredhai ALLAH SWT senantiasa....


muhammad al-harez & muhammad al-hadie
penyejuk hati ku






xtvt petang



sebilangan drpd "geng bola kampung"



bab2 brgmbr kemain aje diaorang ni...


pose lg...


kami da best....

kunun2nya nk jd pemain bola sepak profesional...


lagi geng bola  kampung...

ambik kemah skit gmbar kami kak....

mcm2 aksi

nak lg....

bila korang nk main bola ni...










mcm2 gaya ada.....

fuhh....dh mcm pemain profesional dh..

pnjaga gol trbaeekkkkk

aikss...sempat lg korang pndang kamera erk..

g smbung main bola nuh....x abis2 nk brgmbr

aksi kanak2 ribena

kepenatan...rehat jap..

kita minum duluuuu

ada gaya x??







P/S :  perkara yg mmbuatkn cik ah rindu kt kg.................














  

cintailah aku kerna kekuranganku......

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh....semoga kita semua direhai ALLAH SWT snantiasa....


sentiasa mgharapkan redhaMU ilahi








Sejadah cinta dalam alunan tasbih mahabbah rindu....

wahai adam,

cintailah aku kerana KEKURANGANKU...karna, suatu saat nanti engkau akan sangat BAHAGIA dengan KELEBIHANKU.. (INSYAALLAH)

DAN jangan pernah mencintaiku dengan KELEBIHANKU karna suatu saat nanti engkau pasti akan KECEWA ketika engkau menemukan kekuranganku....

JADIKANLAH kelebihanku HADIAH terindah buatmu ketika engkau menemukannya dalam diriku.





P/S : ISTIMEWA UNTUK KAUM ADAM & HAWA









N_Fatihah AbduLLah Yusri

lambat kahwin sebab......

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh....semoga kita semua direhdai ALLAH SWT senantiasa....









KENAPA LAMBAT KAHWIN???????
~ kerana ALLAH tahu masa yang terbaik untuk ku.

DAH BERPUNYA???????
~YA......kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing-masing.

SIAPA???????
~ - Nanti ALLAH akan perkenalkan.......

BILA?????????
~ Bila jodoh sampai......InsyaALLAH, jemput datang ke walimatulurus ku nanti.......




Janganlah selalu bertanya bila orang tu nak kahwin........kerana semua rahsia dia, terletak di tangan ALLAH SWT......Sampai masa ALLAH akan membongkarkannya.....









P/S : setiap insan yg mndirikn masjid pasti mengharapkan redha ALLAH SWT supaya dapat menghasilkan sebuah baitul muslim yg bahagia dunia wal akhirat.....









N_Fatihah AbduLLah Yusri



spanar vs rezeki dr TANAH HARAM

Asssalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh......semoga kita semua sentiasa diredhai ALLAH SWT senantiasa.......








CA & FRIENDS : Assalamualaikum.....pak cikkkkk..............assalamualaikummmmmmmmm......... pak cik oooo pak cik.......
             
                PC      : W'laikumsalam.....masuk nak masuk.....

CA & FRIENDS : tak pe la pak cik..kami datang ni nak pinjam spanar aje.....

                  PC    : masuk ler dulu.....

CA & FRIENDS : dengan langkah yg berat....kami semua masuk dalm umah PC..
                              pak cik ada spanar tak??? kami nak pinjam boleh.?

                   PC    : boleh2...kejap erk...
                               tiba2....tanpa kami semua sangka PC bawa kluar 1 tong air besar dan diisikan kedalam   jug air yg lebih kecil.......hah...ni PC ada bawa balik skit air ZAMZAM waktu g umrah ari tu....minum la skit sorang,wat penawar...

cam gini la rupa tong yg PC bawa balik


CA &  FRIENDS : a'ah la...PC pegi buat umrah bulan pose ari tu kan.....kami lupa la...  ( dlm hati dh seronok dh...ye la...dh lama x minum air zamzam...air yg mmpunyai molekul paling hebat dalam dunia)

                       PC : minum2.....ni,ada  buah kurma,kismis, coklat dari mekah...makan la...


coklat yg kami dpt dari umah PC.....
Cantikkan bungkusan coklat yg wrna pink & biru

CA & FRIENDS : apalagi...kami makan la dgn brsungguh2nya......errrr...kacang senyum (PITACHIOs x dek ke pak cik?? (dgn slambernya CA tanya)

                     PC : kacang tu dh abis dah....cucu PC suka sngt.....makannya smpai abis.....ni aje yg tinggal...

CA & FRIENDS borak2 ngan PC ttg pngalaman beliau semasa disana.....PC pn sronok duk brcerita ttg suasana puasa,terawikh & raya kt sana....wahhhh...bestnya dengar....dlm hati CA...tringin sngt nk pegi...
semoga ALLAH SWT permudahkan......

pape pun...syukran jazilan ya PC......bkn dpt pinjam spanar aje...semua brg2 peralatan mmbaiki PC bg kt kami pinjam....(hope we can fix our pipe in the kitchen)
dan yg paling seronok dapat makannnn.......




ehsan mr.google : cam gini la rupa kurma yg kami mkn





P/S : PC = pak cik  & CA = cik ah


    










ADA KE PATUT???

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh kepada semua...semoga hidup kita sentiasa dirahmati ALLAH SWT....





ALHAMDULILLAH.....akhirnya cik ah  sampai di bumi melaka dengan selamat wal afiat, walaupun tiket bas cik ah smlm x ada tmpt duduk so, semalam duduk pun ikut suka aje la...pak cik bas tu kata duduk aje mn2 sebab kejap lg kita akan tukar bas lain plak ke melaka...aishhhh...dlm hati..(apasal plak ni nk tukar2...sblm ni mn ada pernah tukar bas)...macam-macam betul la bas ni......

apa yang cik ah nak bgtau ni psl ketidakpuasaan hati cara pak cik bas yg memandu dr kota bharu ke melaka...apa tidaknya,bukan main laju lagi dia bawak bas...dah la bas yg kami naik setelah berlaku pertukaran di stesen bas kuala terengganu buruk tak berapa nak sihat....ada ke patut nak brjln jauh di baginya bas cam gitu...ish...ish..ish....kami bayar tau...no free of charge deh....molek skit....

k2....brbalik pada point utama....pak cik bas tu bwk bukan main laju lagi...cik ah rasa abis semua lubang & lopak air diredah ajer...bayangkn....badan cik ah ni asyik kekiri & ke kanan...kepala punya la trhuyung hayang........cik ah bknnya nk demand sngt..tapi agak2 la, dh la syarikat bas tu merupakan syarikat bas yg paling femes kt malaysia ni...so,jaga la imej syarikat baik2.......keselesaan penumpang patut diberi keutamaan..




dan yang paling cik ah sakit hati bebenor  psl pak cik bas nih...adakah ke patut dia tak brhenti utk solat subuh...PATUT KE???? walaupun brmusafir,agak2 la pak cik oii.......surau, masjid berlambak kt tepi2 jalan...tak boleh ke brhenti sekejap sekadar utk memenuhi kewajipan kita kepada ALLAH SWT....
cik ah punya la GERAM, ingatkn pak cik tu nk brhenti ke kt mn2 masjid...errmm hampeh....taknya brenti...lalu gitu ajer.....smpai melaka dh pkul 7.45am......


GERAM YANG AMAT DENGAN PAK CIK BAS

pape pun cik ah brsyukur sangat kpd ALLAH SWT kerana selamat sampai juga akhirnya...WALAUPUN...