tetamu terhormat singgah

marah oh marah...nyah kau jauh disisiku....

asalamulaikumwarahmatullahhiwabarakatuh my duyuff....

perasaan btul2 bekecamuk...
smpai dh x bleh nk coret apa2....


SABAR.....



SABAR.....


INGAT.....betapa bsrnya ganjaran yg akan kita dpt jika kita brjaya brkawan dgn S.A.B.A.R..


SERIUS....X TIPU....

ALLAH swt SUDAH MNGATURKN sesuatu (ganjaran) yg INDAH utk hambanya....

klU KITA nk sesuatu (ganjaran) trsebut...bljr lah mnjd seorang hamba yg SAM'I NA WA ATOK'NA...




moral utk hari ini adalah.......hamba yg SABAR akan sentiasa brsyukur dgn apa yg dia ada & tdk sombong





cik ah still lg mncuba utk seperti diatas....mudah-mudahan diperkuatkn iman dan istiqamah selalu dlm
melakukan anjakan paradigma diri...insyaallah....



MUST BE LIKE THIS K.....

no..no...jgn biarkn mood anda like this k..
BUT





SENYUM ITU SADAKAH.....


AKU BRSYUKUR PADAMU YA ROBBI...

asalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh.........

cih ah harap anda semua dlm keadaan baik dan sihat snntiasa.....
klau ade yg sakit tu, anggap la ia adalah ujian dr ALLAH S.W.T.......utk kita terus mngingatinya...


cik ah just nk kongsikn ngan anda semua bait2 lagu kt bwh ni...btul2 mnyentuh hati cik ah...
dlm kita mnghadapi khidupan seharian..kdg2 kita lupa dan alpa trhadp tanggungjwb kita sbg hamba ALLAH 
dimuka bumi ALLAH yg luas ini....kita trlampau lalai dgn nikmat sementara yg ALLAH SWT berikan utk setiap manusia.....kita lupa bahawa ujian yg ALLAH berikan itu adalah tarbiyah utk kita supaya lebih brjaga2 dan mngingatinya dlm setiap prkara...( peringatan utk cik ah juga yg kdg2 alpa)


klau lah kita sedar bahawa betapa NIKMATNYA hikmah yg kita dpt apabila kita mnjd seorang yg SABAR......sudah tentu,tidak akan ada manusia yg mngeluh ttg hidupnya...alangkah indahnya nikmat SYUKUR jika diadaptasikn dlm diri kita...subhanaallah.....hanya ALLAH shj yg tahu betapa luar biasanya kita apabila kita mnjadi seorang yg sabar dan betapa brsyukurnya kita bila kita dpt imbuhan dr kesabaran itu..




YA ALLAH....JADIKANLAH AKU DR GOLONGAN HAMBAMU YG SABAR DAN BERSYUKUR DENGAN APA YG TELAH ENGKAU KURNIAKAN.....JAUHKN DIRIKU DR MNJADI HAMBAMU YG LALAI DAN SOMBONG DGN NIKMAT SEMENTARA YG ENGKAU BERIKAN..
AAMIIIN..........


hayati lah bait2 lagu ini...insyaallah..tenang hatimu.....

MUHASABAH CINTA


Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu


bismillahhirrohmanirrohim.....
asalamualaikum warahmatullahhiwabarakatuh tuk tetamu peciterku.blogspot yg dirahmati ALLAH....

trsedar sudah lama tdk mncoret sesuatu utk dikongsi kpd hamba ALLAH di luar sana..kesal dgn diri sndiri apabila tdk istiqamah dlm penulisan...kekangan masa mmg sntiasa ada tp,itu bkn alasan utk tdk mncoretkn
sesuatu kt wall ni (kecewa ngan diri sendiri...insyaallah, sntiasa brusaha supaya istaqamah dr hari ke hari)

k2...kita kembali ke point utama deh....
cik ah nk coretkn bnyk sbenarnya kat tetamu2 cik ah ni...tp, masa yg x mngizinkan (td baru ckp tu bkn alasan,
isshh ape ni cik ah oiii) ermm..ayt yg sesuai....nnt cik ah coretkn di lain wktu...amacam?

walaupun anda semua dh tahu psl lagu ni..cik nk juga bg kt anda semua liriknya....hayati la deh..




Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah3x
Insya Allah we`ll find the way




salam ukhwah utk semua semua hamba ALLAH yg trjenguk blog cik ah ni....


sempena hari jumaat yg penuh barakah ni..cik ah nk share la ngan anda semua ttg padang masyar...
kita semua bleh amik iktibar dr artikel dibawah ni..

cik ah bknnya dr golongan cerdik agama..tp,dr hari ke hari cik ah cuba mncari & mmpelajari seberapa bnyak ilmu dunia & akhirat..apa yg baik cik ah akn kongsikn dgn anda semua..apa yg x baik kita jdkan pengajaran...

kalu kita ingin berubah ke arah yg lebih baik....kita harus bersihkn hati kita dr kekotoran dunia...NAFSU 
yg x kn putus mmbawa kita ke arah keburukan & jika kita x gunakn AKAL utk mngatasinya kita adalah sebahagian dr HAWA NAFSU JAHANNAM....

k2...anda semua baca & renung2kn la erkkkk......


 - Selamatkan Diri Di Padang Mahsyar
   
Setelah semua mahkluk yang bernyawa di alam nyata ini mati dan hancur binasa, Allah SWT memerintahkan Malaikat Israfil untuk meniupkan angin Sangakala yang hebat itu untuk menghidupkan semula semua mahkluk yang sudah mati Israfil meniup dan berteriak dengan sekuat-kuatnya : "Wahai nyawa yang telah keluar dari badan,tulang-tulang yang telah reput luluh, tubuh yang telah buruk, urat yang telah putus berkecai,kulit-kulit yang telah pecah hancur, rambut-rambut yang telah luruh. Bangunlah kamu semua untuk menjalani hukuman dari Allah SWT yang menjadi Hakim Besar dan Raja kepada semua raja!"

   Maka dengan tiba-tiba mereka pun tegak bangun berdiri. Mereka lihat langit,didapati langit berjalan-jalan,mereka lihat bumi, didapati bertukar wajah, tidak seperti bumi yang dahulu, Dilihat bintang-bintang, semuanya telah berhimpun di satu kawasan dengan padatnya. Dilihat laut terdapat api yang sedang bernyala-nyala diatasnya. Dilihat Malaikat Zabaniah telah berada dihadapan mereka. Dilihat matahari telah hilang cahayanya. Maka sedarlah dan tahulah mereka bahawa mereka berada di tempat yang dijanjikan kiamat. Lantas mereka berkata : "Inilah dia sebagaimana yang telah Allah janjikan dan inilah menunjukkan kebenaran para Rasul."

   Seperti yang telah Allah sebutkan dalam Al-Quran : "Mereka berkata: "Aduhai celakalah kami! Siapakah yang membangkitkan kami dari tempat tidur kami (kubur)" (Yassin: 52) Mereka pun keluar dari kubur tanpa pakaian, tidak berkasut dan sebagainya. Mereka bertelanjang bulat tanpa seurat benang pun di badan. Dalam masa bangkit itu, manusia dalam keadaan bermacam - macam rupa.

          Sesetengah mereka ada yang berupa kera kerana di dunia mereka suka membuat fitnah kepada orang lain.  
          Ada yang berupa khinzir kerana suka makan rasuah ketika menjalankan hukuman.  
          Ada yang buta mata kerana keterlaluan pada menghukum manusia.  
          Ada yang pekak dan bisu kerana mereka hairan dengan amalan yang mereka lakukan.  
          Ada yang mengalir daripadanya nanah dan darah yang amat busuk dan sentiasa menikam-nikam lidah sendiri. Ini adalah kumpulan ULAMA yang bercakap dan mengajar tetapi perbuatannya tidak sama dengan apa yang diucapkan.  
          Ada pula yang luka-luka seluruh badan kerana suka menjadi saksi bohong.  
          Ada yang telapak kaki mereka terletak didahi dan terikat kepada ubun-ubun mereka serta menjadi sangat busuk, lebih busuk daripada bangkai. Mereka adalah orang yang sanggup membeli dunia dengan akhirat. (mencari kemewahan dunia dengan memperalatkan agama)
          Ada seperti orang mabuk, rebah ke kiri, rebah ke kanan terhuyung-hayang. Mereka inilah yang sanggup menyimpan harta dari belanjakan ke jalan Allah.  
          Ada yang berkeadaan benar-benar mabuk, orang ini suka bercerita-cerita dalam masjid akan hal dunia.  
          Ada yang berupa khinzir kerana suka makan harta riba.  
          Ada yang tidak bertangan dan tidak berkaki.Mereka ini suka menyakiti orang-orang sekampungnya.  
          Ada yang berupa khinzir kerana mereka mempermudah-mudahkan sembahyang (lalai dalam sembahyang).
          Ada pula yang bangkit dengan perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking yang sentiasa mengigit-gigit dan menyengat-nyengat.Mereka ini di dunia payah hendak mengeluarkan zakat.  
          Ada yang berkeadaan di mana darah yang amat busuk sentiasa keluar dari mulut mereka. Orang ini suka berbohong dalam perniagaan.  
          Ada yang sampai terasing daripada manusia serta badannya sangat busuk dari bangkai. Mereka ini suka menyembunyikan maksiat kerana takutkan manusia, tidak takut pada Allah.  
          Ada yang terpotong halkum, keadaannya tercerai dari leher. Orang ini selalu sanggup untuk bersaksi bohong.  
          Ada yang bangun dari kubur tiada berlidah dan mengalir darah busuk dari dalam mulutnya. Orang itu malas mengucap kalimah syahdah.  
          Ada pula yang berjalan dengan kepala di bawah dan kaki di atas langit. Darah dan nanah sentiasa mengalir dari kemaluan mereka. Mereka itu suka berbuat zina semasa hidup.  
          Ada yang berkeadaan muka hitam dan perutnya penuh dengan api neraka. Mereka ini suka memakan harta anak yatim secara zalim.  
          Ada pula yang bangun dengan mengidap penyakit kusta dan sopak. Mereka inilah yang derhaka terhadap kedua ibu bapanya.  
          Ada yang gigi mereka seperti tanduk lembu,lidah mereka terjelir hingga ke perut, najis dan kencing sentiasa keluar dari perut mereka. Mereka adalah orang yang suka meminum arak.

Semoga kita tergolong dalam golongan yang segera menginsafi diri dan
bertaubat di atas dosa dan pengkhianatan yang dilakukan terhadap sesama
manusia.


Ya Allah selamatkan kami....jadikan kami golongan yang beriman dan beramal soleh... Amin..



untuk semua yg berkenan....

salam semua kpd hamba Allah y trbaca entry cik ah ni......

 dh bbrapa hari cik ah x mncoret pape kt blog ni...bkn nk biarkn  brsarang tp, masa itu yg selalu cemburu ngan cik ah ni..(jgn nk tipu cik ah..bnyk je masa trluang yg demo ada)..


ye..ye..ye...cik ah salah coz x istiqamah dlm penulisan...(selalu brdoa supaya tidak hanya menulis utk kepentingan diri ttp, ada sesuatu yg brmakna harus dikongsikn utk semua)







ye la...kdg2 cik ah takut & bimbang gak kalau2 bnyk penulisan cik ah ni yg brmotifkan syok sndiri...
klau bleh nk sebarkan seberapa ilmu yg kita tau kpd org lain supaya kita sama2 dpt mnfaat drnya...
insyaallah..


cik ah takut akan disoal yg MAHA ESA...apa yg kau sampaikn hasil dr coretan kau...
fuhhh....berat gak tanggungjawab ni....
ye lah...klau kita nk coretkn sesuatu kita kena tahu apa buruk baik hasil dr penulisan kita tu...
cik ah x nk nnt disbbkn buka BLOG ni, cik ah disoal O yg MAHA ESA...



"apa yg telah kau sampaikan kpd saudara seislam mu"??????(khas utk para2 blogger)


"apa tujuan kau buka blog"

1. saje nk suka suki(yg ni mmg pemes)
2. tengok org ada blog..sy pn nk ada blog sndiri (lg pemes)
3. nk mmperluaskn lg empayar kawan2 maya (friendly la kunun2 nya)
4. nk share masalah diri ngan sumer (sumee bnda ke perlu share kt org???ermm)
5. sy memang suka menaip..(p la mnta kerja sbg kerani..hah taip la seberapa bnyk kau nk)
6. tujuan syok sndiri
7.urusan perniagaan (bagus2...yg penting HALAL)
8. ikuti prkembangan semasa ( ye la tu)
9. dpt hias wall kiter cantik2(fb x bleh...ermm)
10. sy menaip krn ALLAH...ilmu yg ada wajib disebarkan bkn diperam) 

anda yg berhak menentukn anda di nombor brp...
bkn utk mncari salah atau nk buka aib org but, kita sama fikir & renungkan..
(cik ah still berusaha supaya mnduduki tmpat ke 10..insyaallah)

cik ah bknnya org berilmu ttp, sntiasa mncari dan terus mncari ilmu ALLAH yg x kn pernah abis..
still bljr dr semasa ke semasa...walaupn kita dh amik degree, master, phd & lain2 pangkat lg....ilmu yg ada still tdk mncukupi utk kita ..betul kan?

cuba pikir sejenak.....(pikir...pikir...pikir..)
ilmu DUNIA...sudahkah kita langsaikn dengan sempurna....(anda tanya diri anda)
ilmu AKHIRAT(ilmu yg selalu dilupakn)...adakah sudah cukup bg diri anda.....(pikir & tanya diri sndiri)

sama2 kita renungkan....

p/s: semoga ALLAH memudahkan hidup kita dlm mncari kedua2 pokok ilmu supaya hidup sentiasa di landasan yg betul..