tetamu terhormat singgah

rindu...... serindu....rindunya

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh......semoga kita semua berda dalam
 redha ALLAH SWT hendaknya.....



                                                 
                                 MOOD
                             SEKARANG





  • rindu nak  bermanja ngan ma & abah
  • rindu nak cubit bergurau senda ngan adik2 yg trsayang 
  • rindu nk bergeli-geli ngan sepupu sepapat hok giler-giler & bleh dibawa berunding
  • rindu nj jumpa pak sedara & mak sedara yg banyak mmberi duit raya inspirasi buatku....
  • rindu nak jumpa kengkawan  dara  yg sopan dan santun..
  • rindu nak naik motor keliling kampung(jd pembonceng je)
  • rindu nak pegi masjid mok mudo..(sblm ni cik ah bila puasa dan raya aje jarang sangat  pegi..insyaallah..tahun ni...full
  • rindu utk bersua dgn RAMADHAN...ahlan wasahlan....(dh listkn perkara yg cik ah nk buat di bulan ramadhan..mudah-mudahan ALLAH SWT permudahkan)
  • rindu nak duk tepi sungai,tengok kehijauan alam yg tersergam indah..
  • rindu nak lumba basikal ngan geng2 ribena kampung..
  • rindu nak jogging sambil beli kuih kt kedai mok yam...
  • rindu ngan bilikku taman syurgaku...
  • rindu nak duk kat padang sambil tengok kapal terbang mndarat....
  • rindu segala-galanya yg memberi kenangan terindah dalam hidupku...


pintu gerbang menuju ke airport....
dekat ngan rumah cik ah dah ni....



p/s : YA ALLAH..YA TUHANKU.....Jangan biarkan rinduku kepada duniawi melebihi rinduku padamu dan kekasihmu MUHAMMAD SAW....




HASIL NUKILAN
N_Fatihah AbduLLah Yusri


yang penting kita hepi oiiiii............

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh....semoga kita semua berada dalam keredhaan ilahi hendaknya..










 final exam untuk sem 5 bakal menjengahhh..............




ini bermakna........


 tarikh nak balik kampung pun semakin hampir..........


oyeeeeeeeeeee.............hureeyyyyyyyy


x sabar nk jmpa famili doh nih.........


gini lah perasaan cik ah sekarang nih...ngeee
nk lompat betul2 kang...nnt dikatakn buang tabiat ke apa cik ah nih...





p/s: walaupun hati gembira nk balik..............ulangkaji tetap brjln seperti biasa k........
       YA ALLAH YA TUHANKU.......permudahkan setiap jalan yg ku lalui...mudah-mudahan
         dapat buat dengan luar biasa baik utk final nnt..........aamiiinnn




hasil nukilan
N_Fatihah AbduLLah Yusri
Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh............semoga kita semua berada dalam keadaan sihat dan dirahmati ALLAH SWT snntiasa........





Alhamdulillah tinggal bbrapa hari lagi untuk kita melangkah ke bulan yg penuh barakah iaitu "RAMADHAN"

sempatkah kita untuk menemui bulan yg penuh barakah ini???
itu bukan urusan kita.....hanya ALLAH SWT sahaja yg mengetahui setiap kejadian...
apa yg penting, kita sama2 tingkatkn ilmu agama didada supaya bertambah iman dari hari ke hari..

dan satu lagi yg penting adalah belajar untuk mnjadi hamba ALLAH SWT yg S.A.B.A.R..
cik ah rasa mcm dh pernah coretkan ttg sabar kt blog ni.........ermmm..tp x pe...x salah
belajar benda yg sama berulang2 kn?? lebih baik berulang2 drpd hanya sekali lepas tu terus lupa.....







susahkn untuk mnjadi seorang yg penyabar ni kn????
(bg cik ah..mmg susah...."dari hari ke hari sentiasa mncuba mn jadi seorang yg penyabar")

orang boleh cakap "sabar je la"..."bawa bersabar erk"......."banyak2 bersabar"

tapi, seramai mana manusia yang dapat bersabar seperti yg dia katakan kepada orang lain..
(hanya segelintir......)

untuk bersabar, kita memerlukan keimanan dan keyakinan yg tinggi bahawa, setiap kesabaran akan datangnya  nikmat hidup yang ALLAH SWT kurniaankn........
kalau la kita sedar...betapa indahnya kenikmatan yg akan kita dapat jika kita bersabar...

(alhamdulillah......cik ah dapat rasakan betapa dekatnya diri dgn yang maha ESA seandainya kita brsabar dengan setiap mehnah yg diberi..)

tiada kata2 yang mampu cik ah lafazkan betapa nikmatnya mnjadi hamba ALLAH SWT yg sabar....

SUNGGUH.....
nikmat yg tiada nilainya......

kadang2...ada juga yg teman2 mengatakan...

susah la cik ah nk sabar nih.......(spt yg cik ah bgtau td...mmg susah utk mnjdi PENYABAR)

TAPI.....

tidak susah untuk mnjadikan diri kita PENYABAR............
semuanya trletak dibahu kita sendiri............kalu kita asyik duk kata..."alaaaa...susah la nk bersabar ni"
maka......
susah la kita nk jd seorang yg betul2 penyabar..........betul x???









oleh itu, jika saudara/ri berada dlm keadaan yg memerlukan kesabaran....saudara/ri wat lagu nih...

tarik nafas dan hembuskannya.........letakkn tangan kanan kat dada..pastu cakap lagu nih...
dengan lafaz bismillahhirrohmanirrohim........YA ALLAH,YA TUHANKU......seandainya besarnya nikmat yg akanku dapat dari berkat kesabaranku ini....aku terima YA ALLAH(ulang sebanyak mungkin)......JAUHKAN NAFSU2 AMARAH dan PUTUS ASA dari jiwaku ini.....bawa lah nafsu 2 durjana ini pergi bersama angin lalu......jangan biarkan ia singgah di jiwaku walaupun cuma seketika....aamiiin...

(cik ah akan buat jika tahap kesabaran dh sampai kemuncak...insyaallah..satakat ni...terkawal)



cik ah faham...kadang2 keadaan sekeliling juga adalah punca yg mmbuatkan kita hilang sabar...x kira, sama ada di sekolah,bilik kuliah,pejabat,dgn kawan2 trutamanya dan bnyak lagi jika nk di coretkan disini mmg pjg la jdnya entry ni........


p/s: tanya sama iman kenapa mudah goyah?????
      
























hasil nukilan
N_Fatihah AbduLLah Yusri




pasti dimakbul kan

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh..........semoga saudara/ri sekalian
dirahmati ALLAH senantiasa..








sedikit peringatan utk hamba ALLAH SEKALIAN.........
(trutama utk si pencoret nih....a.k.a = cik ah)

tak mahu tulis panjang2..........saudara/ri boleh baca dan muhasabah diri sendiri....


sentiasalah kita bermohon kepadaNYA ketika susah mahupun senang tanpa jemu. 
bila doa kita akan dimakbulkan, bukan urusan kita, itu urusan ALLAH SWT...


IMAM AL-QARDAWI pernah mnyatakan hal ini iaitu :

penerimaan ALLAH SWT terhadap sesuatu doa ada syaratnya.
makbulnya doa ada jangkamasa dan ada waktu tertentunya.
ALLAH SWT akan makbulkan doa seseorang pada waktu yang
dikehendakiNYA daN dengan cara yang dikehendakiNYA.





P/S : yang penting...jangan putus asa dalam berdoa.....
insyallah...doa yang dipohon pasti termakbul...
ALLAH MAHA MENDENGAR....






hasil coretan
N_Fatihah AbduLLah  Yusri

Hairan Vs apa yg nk dikesahkn....

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh..semoga kita semua berada dalm keadaaan sihat dan dirahmati ALLAH SWT snntiasa.....









HAIRAN????

apa yg dihairankan cik ah oiiii......

saudara semua pernah trpikir dop tentang blogger yg mmpunyai ramai follower ni...

hah....kenapa plak ngan diorang.......

x der lah....cik ah just trtanya-tanya kt hati yg x tanya pn soalan nih....
mcm mn erk..blogger yg mmpunyai beratus2.....beribu2....brjuta2.....bebilllion2...
follower ni baca setiap kali entry baru masuk kt blog diaorang....konpius2..
sempat ke diorang baca???

"ishhhh...pandai2 la diorang...blog dia..bkn blog cik ah"

bukan apa...cik ah yg baru ada seketul 2 follower ni pn dh mcm org trbusy didunia....

manakan tidak.....cik ah kalau baca msti ngan penuh emosi skit...nk2 yg penuh ngan pengajaran, iktibar, nasihat dan sewaktu dengannya........
x nak lah baca ibarat angin lalu ajer.....(kiter pun klau bleh nk org baca enry yg kiter coretkan dgn penuh minat kn???)

kdg2 pikir jugak kt kepala nih....ada ke org baca entry yg cik ah coretkan nih...?????
x pun, org just tengok tajuk ajer...ermmmm....


tiba-tiba semangat datang meresap.....
ingat kata2 seorang hamba ALLAH....

"setiap kali kita hendak menulis sesuatu, kita harus tanya akal dan nafsu..untuk apa dan kepada siapa kita coretkan hasil tulisan kita ini?????? ingat...jika niat kita baik dan kita menulis kerana ALLAH...insyaallah, baik lah jadinya serta sebaliknya.....

"INGAT...mata pena lebih tajam dari mata pedang"

dgn mata pena juga lah kita dapat membawa sahabat kita kearah jalan yg diredhai..


dengan mata pena juga lah kita dapat, merungkaikan segala persoalan yg terkusut....


dengan mata pena juga lah yang batil dapat ditundukkan.....


dengan mata pena juga lah agama islam dapat ditegakkan........

(sekarang bukan ngan mata pena tp. jEJAri Runcing anugerah ALLAH sbg sandaran)






teruskn  menulis yg baik2 wahai para mujahid/mujahidah........gerakkn perjuangan krn ALLAH SWT




hasil nukilan 
N_Fatihah AbduLLah Yusri


LARGHO...a.k.a...LARA

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh...semoga kiter semua dalam kerahmatan ilahi sentiasa..




ANGIN MALAS MELANDA....

p/s : dun follow it k...

wake up cik ah oiiii.......

ni bkn time 4 cik ah malas2 k......
dh x bnyk hari 4 final exam sem5.....

pastu cik ah nk balik kg,jupo ngan famili plok (sejukkn hati yg lara nih)

cik ah pasti boleh.....
"tringat wat my lovely teacher says: PUAN NORIAH MAHMOD

'awok sumo harus ingat, maso depe (depan) ado dekat jah (aje) nga awok sumo (semua)..
kalu (kalau) awok wt (buat) malas "gak"...ore laen akn rebut maso depe (depan) ngan kito..
jnge (jangan) wi (bagi) nafsu malas kuasai kito....

pege (pegang) kato2 nih...

"blo ati duk kato malas. oyat gini selaluh"...translet....."apabila hati asyik kata malas,terus kata"

"JANGAN BIARKAN MINDA KEMALASAN MENGUASAI DIRI SAYA"

    ulang seberapa bnyk yg boleh beserta istighfar...ini krn syaitan,duk uji diri kiter..
kalau kiter biarkn malas 2 masuk dlm diri maka akan brsoraklah "bala-bala tentera SETAN"
krn brjaya mnghasut manusia.




p/s : kata2 cikgu cik ah ni ada trtampal kt corner cik ah dlm bilik...
       (patut ler nafsu malas dtg...cik ah tulis trlalu kecik kata2 azimat 2)


p/s: tiba2 semangat "luar biasa rajin mai dohhh...


p/s: x mau jd kwn SETAN










HASIL NUKILAN
N_Fatihah AbduLLah Yusri

kawal nafsu



Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatu....semoga kiter sentiasa 
dlm kerahmatan ILAHI






Ku jaga HATI ini dr cinta, bukan krn aku tak "membutuhkan" melainkan krn aku hanya 


menginginkan cinta yg HALAL lagi di ridhai-Nya 


dgn sebuah IKATAN SUCI


Ana tak butuh cinta sblum adanya ikatan suci, kerana hanya akan membuatku lalai 


dan menikmati kemaksiatan..


(diri ini tak kuat melawan nafsu duniawi...mohon prtolongan drMU ya RABB)

AKHI.…. Jaga dirimu, (ingatlah.. wanita adalah fitnah terbesar bg kaum Adam)

Kutulis ini kerana aku mencintaimu AKHI,,(******** *****) aku tak mau engkau terjatuh



begitu juga dgn diriku....


perasaan rindu kpd sang kekasih juga adalah penyumbang kpd brtambahnyer dosa 
diantara satu sama lain....
(klau prasaan ni dtg cpt2 kiter beristhgfar kpd ALLAH agar perasaan trsebut
tdk mngganggu hati dan jiwa)






insyaallah...jika jodoh diantara kiter kuat..pasti brsatu
walau kiter jauh......(*;*)


camner ngan entry diatas? apa yg saudara semua rasa....ok ker?bajet  jiwang ker?
trharu or something else?????


ermmm...x kisah ler pape yg saudara sumer rasa, yg pnting... cik ah dh smpaikn 
apa yg cik ah rasa perlu disampaikn kpd saudara2 sumer....


k....dets all..


wassalam....












hasil nukilan & copy paste


N_Fatihah AbduLLah Yusri






nak cium bleh?

ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAHHIWABARAKATUH.......smoga semua dlm kerahmatan ilahi sentiasa......






Keistimewaan yang bakal diperoleh apabila anak-anak anda boleh digelar kanak-kanak atau kupu-kupu syurga. Barangsiapa yang mengembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah. Orang yang menangis takutkan Allah diharamkan oleh Allah akan api neraka ke atas tubuhnya.   Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat. Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan, tiada masuk ke dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak. Barangsiapa keluar ke pekan Muslim dan membeli barang-barang dan kembali ke rumah dengan buah tangan untuk anak-anaknya, nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa di Akhirat kelak. Muliakan anak-anak dengan mengajar mereka adab dan ilmu agama.   Barangsiapa memuliakan anak-anaknya dalam keadaan jahil dia turut menanggung tiap-tiap dosa yang dilakukan oleh anaknya itu dan barangsiapa membekalkan anaknya itu turut diperolehinya.   Aqrak pernah terlihat Nabi SAW mencium cucu baginda Hassan. Aqrak berkata; "Anakku sepuluh orang banyaknya, namun tiada seorang pun yang pernah aku cium." Sabda Nabi SAW; "Orang yang tidak menyayangi tidak pula akan disayangi."   Barangsiapa ke pasar dan membeli sesuatu barang untuk ahli keluarganya dan dia memikulnya ke rumah; pahalanya seperti dia memikul sedekah untuk orang yang sangat berhajat. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.   Seorang lelaki bertanya; "Ya Rasulullah, kepada siapakah harus aku berbakti?"Jawab baginda; "Berbaktilah kepada ibu bapamu." Kata lelaki itu lagi; "Ibu bapaku sudah tiada lagi." Sabda Nabi SAW; "Kalau begitu berbaktilah kepada anakmu, ibubapa berhak terhadap dirimu dan anakmu pula berhak ke atas dirimu."  
Wallahualam  

from blog www-teh-secawan

aku tak mampu nk istiqamah....

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh.......semoga kiter semua dlm kerahmatan ALLAH snntiasa...







cik ah lepas chat ngan bapa saudara a.k.a bapa susuan a.k.a "ABAH"

pastu abah cik ckp lagu nih.....
"akak wt semaye hjt bnyok,insyaallah rezeki sntiasa ada brsama kiter"

cik ah pn balas..
"dulu rajin gok wt smaye hjt....loni malas skit.....x tau la bila nk istiqomah"

abah cik ah jwb...........
"hok malas tapi kito buat jugok..tu la akan dpt pahala lebih n mustajabnyo..."

gurlpp.......
x sangka pujukan syaitan lebih kuat dr niat cik ah utk istiqamah mncari redha ALLAH...
"ampuniku  YA ALLAH

walaupn kdg2 nafsu malas tu dtg meresap.....cik ah nk kuatkn gok semangat nih....

(x mau malas2 cik ah)






insyaallah.....mohon pertolongan dr ALLAH SWT dr semasa ke semasa supaya diri ni tdk trsimpang jauh dgn nikmat percuma dr ilahi...










hasil nukilan
N_Fatihah AbduLLah Yusri



mudah-mudahan engkaulah sahabat trbaikku....



Assalamualaikuwarahmatullahhiwabarakatuh....semoga kiter snntisa dlm redha ilahi...























"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar



Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan.



Sahabat sejati menjadi pendorong impian.




Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah"







alhamdulillah....sahabat cik ah ada dikalangan "sahabat" diatas...


kalau kiter brkawan dgn seseorang yg taat akan agama...(amar ma'ruf nahi munkar) 
begitu juga kita


kalau kiter brkawan dgn seseorang yg buruk perangainya...begitu jugak kiter....


jika ada dikalangan kiter yg mmpunyai kwn yg "brmasalah"....tunjukkan mereka 
contoh yg baik.....
















p/s: cik ah still mncuba mnjadi sahabat, kawan,teman,rakan dan kenalan yg baik
kpd sesiapa yg mengenali diri cik ah ni...insyaallah.....moga istiqamah








memerhati, merasai dan brfikir

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh......semoga kiter semua snntiasa dirahmati ALLAH SWT hendaknya....







fuuhhh....penaaatttt sngat.......
badan, kaki, belakang banyak sakit ini hari......
kepala pening-pening lalat.....

nk tahu apa yg cik ah buat ari ni????
(sbenarnya dr ptg sabtu lg stori ini brmula)

ermmm...nak kata bidan terjun......tak jugak
nak kata paksa....tak jugak
nak kata sukarela...ermmmm...
yup....cik ah wif my fren suka + rela


k2....brbalik kpd stori cik ah yg tak berapa sensasi ni....

hari ni cik ah wif my lovely squad....6 PALE
hari ni tak cukup squad 6....just 4 person only...

cik ah, sya.ainna & fini.......

kami diberi tugas FOR MANAGE MARKETING AND FOOD.....

"dah2.....jgn nk mmbongak cik ah oiii.....x der makne ler ayt2 english di atas tu..

"ye la...ye la......AJK MNGURUSKAN MAKANAN......"

cik ah just bantu jer.......
AJK yg sbenarnya adalah.....fini & sya

nk dijadikan citer........

fini & sya ni diberi tugas bg mnguruskan makanan bg program lawatan kami ke salah sebuah rumah
warga emas yg terdapat kt melaka nih.....

apalagi...disbbkan kami semua trlibat dlm satu bdn persatuan yg sama....
so, amalan bantu mmbantu harus diterapkan......

kami diberi kepercayaan utk "menanggung beban" mmbuat nasi ayam bg 70 org makan...

"hek elehhh....stakat 70 org, apa yg dihairankan.


"hah,70 org pn kecoh ker.


"alaaa...biasa je tu 70 org....


standard jwpan yg terima oleh cik ah.........

awk sumer tau tak? ( edisi marah ni)

x tau...x tau.....
ce citer...ce citer..

bagi student spt kami ni......utk mnyiapkan hidangan bg 70 org mkn, ibarat 700 org tau x.....

ye la.....walaupn kami ni x duk hostel...(duk mah sewa sejak sem 3)
rumah kami bukannya bnyk brg2...means.....brg utk msk bg hidangan yg ramai.....

klau ada pn hanya kuali kecik yg semakin hari semakin melengkung...( x tau la knp?)
periuk pn cukup2 utk masak megi......
bleh dikatakn, rumah kami blom cukup sifat mcm rumah org dh kawin....
almaklum.....student katakan....


k2...dipendekkan citer ( tngan dh x larat nk mnaip dh ni)

disbbkn kami ni tukang masak......
jd, kami dibenarkan dtg lewat ke program gotong-royong kt umah warga emas tu...
yeahhh.....


smpai jer kt umah warga emas tu...cik ah nmpak dh ramai ahli2 lain sedang mmbuat kerja
masing2 dlm kumpulan trtentu..

cik ah wif my pren yg baru smpai ni ronda2 la sekeliling kawsan rumah mereka tuh.....
mak oiii....luasnya kediaman mereka....

mereka tinggal dlm satu rumah kecil tp selesa pd pndangan cik ah....setiap rumah ada 4 bilik..
setiap bilik mereka tinggal soerang ataupn dua org......
mereka boleh memasak sendiri...tp mnggunakan periuk nasi elektrik...
(mungkin pntadbir rumah warga emas ni tdk mnggalakkan mereka mnggunakan gas adalah disebbkn.takut timbulnya apa2 mslh..cthnya..kebakaran...(ngomel cik ah dlm hati)

mungkin saudara semua trtanya2 kn???,
knp warga emas ni msk sendiri..bkn ke klau rumah warga emas ni ada disediakan pembantu utk mmbntu mereka dr segi masakan,basuh baju,cuci lantai, dan lain2.

hah...inilah yg istimewanya ttg rumah warga emas yg cik ah kunjungi nih....
mereka bleh buat apa sajer yg mereka suka....conthnya.... kluar pg (pegi bndr ) balik mlm pn boleh....

tiap2 hari jugak ader je pnderma yg brmurah hati mmberi makanan utk sarapan pg,duit yg di letakkan dlm angpau....dan mcm2 lg lah....

setiap kali ada penderma dtg utk bg sesuatu kt mereka sume....SIREN akan dibunyikan oleh pihak pntadbir
bg mnunjukkan yg mereka semua hrus ke dewan besar bg mndptknkn brg masing2....

sepanjang cik ah brgotong royong kt umah warga emas tu...2 kali SIREN kedengaran.....
ini brmaksud 2 kali dermawan dtg kt umah tu pada hari yg sama...trmasuk ngan persatuan cik ah,
sumernya 3 orang.....
wah2..untungnya mereka ni............


bg cik ah, apa yg menarik ttg rumah warga emas ni adalah................
di luar bilik mereka ditampal dgn nama orang2 kaya yg mmberi sumbngan utk rumah yg mereka duduki...
setiap rumah mmpunyai 4 nama org kaya.........maksudnya...mereka2 ini lah yg mnyumbang kpd
warga emas ni tiap2 bulan....

warga emas ini jugak diberi elaun rm300 sebulan...
(wahh...klau cm tu cik ah pn tinggal kt umah mereka ler..)

mcm2 karenah warga emas yg dpt kiter saksikan bila kita rapat ngan mereka....
ini menunjukkan bahawa mereka ni memerlukan kasih sayang ahli keluarganya..
sbb tu,mereka suka bila ada yg datang melawat meraka....

pape pn semuanya brjln ngan lancar dan trkesan dihati....
ada yg puji nasi ayam yg kami buat S.E.D.A.P (bkn riak deh)
hrp2 pujian tu ikhlas.....

sampai mnjilat jari





bila  tengok warga emas ni tinggal jauh brsama keluarga masing-msing...
ishhh....terasa betul hati cik ah...
even,ramai yg tinggal kt situ disbbkn kehendak mereka sndiri....

cik ah bayangkan kalu abah & ma cik ah tinggal di tempat cam gitu..
argghhhh....tidakkkkkk...
susah mana pn kita........jgn tinggalkn ibu bapa kiter kt umah "orang2 tua"


pengajaran buatmu cik ah......

YA ALLAH....jgn biarkan hambamu ini lupa diri tatkala
kejayaan dtg mnjengah....
sntiasa ingatknku dimana titik prmulaan hidupku,
kalau bkn kedua orang tuaku....
jauhkan diriku dr melalaikan mereka dlm hidupku.....
dan jauhkan diriku mnjadi anak derhaka....








hasil catatan peribadi
N_Fatihah AbduLLah Yusri


sabarlah wahai sahabatku..............

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh...semoga kiter semua dlm rahmat ilahi senntiasa..










buka je fesbuk hari ni.....check notification...mcm2 luahan dan ucapan dr kengkawan cik ah nih..
ada yg sakit ati....
ada yg gumbira....
ada yg ngah exited nk g cuti2 m'sia....

DAN

apa yg mmbuatkan hati nurani cik ah yg rapuh ni trsentuh adalah...
baca luahan hati kengkawan yg ada diantara mereka sedang duiji dgn plbagai
ujian.......

tak tau la knp hati ni cam trsentuh sngat....emosi ke cik ah ni????ermmm

mungkin mslh yg kengkawan cik ah sedang lalui skrg merupakan
masalah yg cik ah sndiri pernh lalui.....
sbb tu cik ah rasa trsentuh yg amat....


TOLONG KUATKAN SEMANGATMU WAHAI SAHABAT.......


TOLONG JANGAN MUDAH PUTUS ASA WAHAI SAHABAT.....












 hanya doa yg mampu cik ah hulurkan...


YA ALLAH YA TUHANKU YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA MENGASIHANI.....


"aku mohon kepadamu...ringankan lah beban yg ditanggung oleh sahabatku, tunjukkanlah mereka jalan
penyelesaian yg baik, dan tetapkanlh kesabaran dan ketabahan yg tinggi ke atas mereka.



ni adalah kata2 sentiasa mmbuatkan cik ah bersyukur dgn ujian dr ALLAH SWT..
(tampal kt tepi katil & trcatat dlm buku kicik ku)


JANGAN BERSEDIH...(N.Fatihah abdullah yusri)

KEKASIH PILIHAN ALLAH AKAN DIHADIAHI DUGAAN
HEBAT, TANDA KASIH TRHADAP HAMBANYA...


JALANNYA DIHIASI DENGAN DURI-DURI LUKA,
TIDAK DIBENARKAN LENA DALAM NIKMAT YANG MELIMPAH,


TETAPI......
DIHADIAHKAN KEPERITAN,
SUSAH PAYAH YANG TIADA SUDAH..





hah...mcm mn??? dh gembira skrg...??

kalAU nk jd kekasih ALLAH, kita harus S.A.B.A.R....

jum kiter pakat senyum cam adeq bongsu cik ah ni...
tenangggg jeerr walaupn kaki
 kena tanam dlm pasir.......hehehe