tetamu terhormat singgah

Hairan Vs apa yg nk dikesahkn....

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh..semoga kita semua berada dalm keadaaan sihat dan dirahmati ALLAH SWT snntiasa.....









HAIRAN????

apa yg dihairankan cik ah oiiii......

saudara semua pernah trpikir dop tentang blogger yg mmpunyai ramai follower ni...

hah....kenapa plak ngan diorang.......

x der lah....cik ah just trtanya-tanya kt hati yg x tanya pn soalan nih....
mcm mn erk..blogger yg mmpunyai beratus2.....beribu2....brjuta2.....bebilllion2...
follower ni baca setiap kali entry baru masuk kt blog diaorang....konpius2..
sempat ke diorang baca???

"ishhhh...pandai2 la diorang...blog dia..bkn blog cik ah"

bukan apa...cik ah yg baru ada seketul 2 follower ni pn dh mcm org trbusy didunia....

manakan tidak.....cik ah kalau baca msti ngan penuh emosi skit...nk2 yg penuh ngan pengajaran, iktibar, nasihat dan sewaktu dengannya........
x nak lah baca ibarat angin lalu ajer.....(kiter pun klau bleh nk org baca enry yg kiter coretkan dgn penuh minat kn???)

kdg2 pikir jugak kt kepala nih....ada ke org baca entry yg cik ah coretkan nih...?????
x pun, org just tengok tajuk ajer...ermmmm....


tiba-tiba semangat datang meresap.....
ingat kata2 seorang hamba ALLAH....

"setiap kali kita hendak menulis sesuatu, kita harus tanya akal dan nafsu..untuk apa dan kepada siapa kita coretkan hasil tulisan kita ini?????? ingat...jika niat kita baik dan kita menulis kerana ALLAH...insyaallah, baik lah jadinya serta sebaliknya.....

"INGAT...mata pena lebih tajam dari mata pedang"

dgn mata pena juga lah kita dapat membawa sahabat kita kearah jalan yg diredhai..


dengan mata pena juga lah kita dapat, merungkaikan segala persoalan yg terkusut....


dengan mata pena juga lah yang batil dapat ditundukkan.....


dengan mata pena juga lah agama islam dapat ditegakkan........

(sekarang bukan ngan mata pena tp. jEJAri Runcing anugerah ALLAH sbg sandaran)






teruskn  menulis yg baik2 wahai para mujahid/mujahidah........gerakkn perjuangan krn ALLAH SWT




hasil nukilan 
N_Fatihah AbduLLah Yusri


2 comments:

  1. cik ah..akak dah baca entri ni dgn penuh minat .. (^________~)

    ReplyDelete
  2. huhuuhu.....terima kasih ya ukhti ummuainries....apa yg x baik diharap mmberi teguran erk...

    ReplyDelete