tetamu terhormat singgah

kawan saya cakap......saya tanyolah...!!!!



salam kepada my duyuff(tetamu)

saya x tau nk mulakan stori ni mcm mn...ermmm...
actually stori ni dh lama dah....(x lh lama sngat,saje nk share kt korang sume)
saya x fhm betul la  kt MALAYSIA darul kotsil kutdan nih....
nk kata x ada pelajaran, ramai yg dh smpai kt over da sea....but otak still blur2 udang...
sy bukan nk kutuk mana2 orang @ menteri(just nk bagi pendapat k) x berani nk ckp bnyk2 psl politik ni..
nnt masuk ISA free of charge...

k2 dh....kembali ke topik utama kita....
lagu nih...ari tu..waktu duk hangat mngundi kt salh sebuah daerah di negeri yg dikatakan
bersejarah ni..
stori from my pren la.....sblm tarikh mngundi tu, semua student dijemput memeriahkan larian
 jogging brsama menteri..(kunun2 ler)
sy x pegi...so kwn sy ckp..."kami ni dh mcm kena tipu" (memang korang kena tipu pon)
sy tanya kenapa?dia ckp, tujuan "diaorang" jemput student just nk meramaikan "manusia" kt
diaorang punye tmpt...
sy tanya,apa aktiviti kamu smua kt sana? kwn sy ckp,diorang kena dengar ceramah salh sebuah pemegang parti trbesar kt malaysia ni (korang mesti dpt teka kn?)
sy tanya, siapa yg bagi ceramah wktu kamu semua pegi? kwn sy ckp..."ketua menteri"
x puas ati betullh sy ngan ceramah orang tua tu...kwn sy ckp....
sy tanya...knp plak???
kwn sy ckp: ada ke patut dia dok kutuk orang KELANTAN...dengar baik2 deh....KUTUK ORANG KELANTAN.
sy tanya: knp kamu nk marah...kamu bkn orang kelantan..saya ni orang kelantan..(kt luar still cool.dlm ati ...ni dh lebih)
dgn muka yg kunun2 cool,sy tanya orang tua tu dok ckp apo kt orang kelantan???
kwn sy ckp:(ayat dia berbunyi lagu nih....) "JANDA KELANTAN TAK BEST...BARANG DIAORANG TAK BEST" & bla..bla..bla..bla...bla...what da meaning "BARANG"(pandai la pikir)
masyaallah...trkezuyg amat la daku nih....bleh dia ckp lagu tu kt ceramah diaorang..."seorang pemimpin tu"

APA???kau dh pernah rasa ke janda kelantan yg kau p ckp x best tuh....ermmm..skandal erk??ting tong
k..tu satu hal...lagi satu, ada ke patut dia bleh wt kenyataan lagu nih...

"orang kelantan buang bayi kt tepi2 longkang & bla...bla...bla...bla..."( x dpt dinyatakn disini)
lepas tu kn "orang tua" tu bleh ckp lagi..."orang negeri dia buang bayi kt masjid"& bla...bla...bla...

weiii samdol...kow ni ada otak ke x dek.....org x belajar tinggi2 pn bleh pikir la.....x kira la buang bayi kt longkang ke...masjid ke....BUANG BAYI!!!! DIKIRA BERDOSA BESAR TAU....
PE KOW X PIKIR..SBLM "MANUSIA" NI BUANG BAYI...APA YG DIAORANG BUAT??
OF COURSE...ZINA RIGHT....
kow pikir sape2 yg brzina and then diaorang buang bayi kt masjid ALLAH ampUnkn dosa mereka...
and yg buang bayi kt longkang tu dianggap paling jahat???

mcm ni ke seorang pemimpin nk memimpin rakyat mereka ke jln yg diredhoi ALLAH....
keadaan ni diibaratkn seperti "MENGHALALKN" rakyatnya melakukan zina & bila korang dh trmengandung...buang anak kt masjid tau...masyaallah...

lepas dengar semua ckp kwn sy tuh.....ati betul2 HANGAT dah....
sy x kata orang kelantan ni baik,alim,x pernah wt dosa & bagus2...
selagi kita ni brgelar hamba ALLAH..kita ni still sama...apa yg membezakn kita adalah amalan kita nnt yg mana akn dihitung diakhirat nnt...


p/s: kita semua ada OTAK & YG PALING ISTIMEWANYA ALLAH KURNIAKN KITA AKAL
JD...gunalah AKAL yg dianugerah secara percuma itu di jalan yg benar....ingat nikmat dunia ni...hanya sementara.....jgn duk megah sangat ngan pangkat & harta yg kamu ada....x leh wt masuk kubur pun...




peciterku.blogspot.com







1 comment:

  1. x faham betul la cik ah...apa nk jd ngan manusia skrg.

    ReplyDelete