tetamu terhormat singgah

ujian datang tanpa memberi salam...

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh......salam seluas rezeki dan kasih sayang ALLAH SWT..semoga kita semua senantiasa dalam redha ilahi dunia wal akhirat  









Alhamdulillah ...maha suci ALLAH yang mghidupkan dan yg mematikan.....

kita merancang....tetapi rancangan ALLAH SWT adalah trbaik...

ditakdirkan ALLAH SWT usai solat subuh,belum sempat meluahkan perasaan kpd ALLAH SWT,kalam ALLAH tdk dijengah dgn rambut yg masih basah.... badan cik ah dr pinggang ke bawah sakit yg amat....mmg dh x boleh brgerak....sakit dlm perut ibarat ada org tngah merobek2 usus utk dikeluarkan...pinggang dan punggung kejang,x boleh nk rapatkan dilantai...trpaksa duduk dlm keadaan merangkak....Ya allah..sakitnya hanya engkau yg MAHA MENGETAHUI...


kalau ikutkan perancangan...sepatutnya usai subuh bnyk kerja yg cik ah nk buat...

~basuh baju
~jemur kain
~kemaskan almari baju
~study 4 the final exam

kita merancang..tuhan yg menentukan....



dalam keadaan bilik yg berlatarkan cahaya lampu balkoni yg samar2....cik ah trpaksa tahan sakit...mulut dh tak mampu utk mngungkapkan kalimah..ALLAH...ALLAH..ALLAH...disebabkn air liur meleleh keluar kerna sakit yg melampau....hanya ungkapkan dlm hati....


nak panggil kawan2...hanya mata yg mmpu memandang mereka...mulut tak trucap...tangan tak terangkat....

sabar fatihah...sabar....ALLAH ada ngan kau.....ingatkn ALLAH bnyk2.....(monolog dlm hati)

merangkak naik atas katil.....badan dh tak boleh ditegakkn disbbkn bahagian pinggang sakit sngt2...

terpaksa baring atas katil dlm keadaan mengiring dan merengkokkn badan...badan dh mula menggigil kesejukkan....


adakah pagi ini adalah hari trakhirku YA ALLAH...
aku belum minta maaf lg kt ABAH & MA....adik2...kawan2.....

ampunkn aku Ya Allah...ampunkan aku....





terasa lambat sngt suria pagi dtg mnjengah alam semesta hari ni....

disbbkn sakit yg tak boleh ditahan lagi....ambil balm panas yg mmg sentiasa cik ah letakkn tepi katil utk tujuan kecemasan...sapu balm kt semua bahagian yg sakit....alhamdulillah...selepas 1 jam lebih brlalu..sakit dh semakin kurang.....

lepas tu cik ah dh tak ingat apa2...sedar2 dh pkul 9 a.m

(klau boleh elakkan tdo slps subuh k...kes emergency x pe)

bangun je terus brdiri.....ALHAMDULILLAH....syukur nikmatMU ya RABB....
dh boleh brdiri dgn baik....sakit still ada...tp..alah bisa tegal biasa" (^.^)


apa yg cik ah coretkan disini bukan lah utk meminta simpati...tetapi dikongsikan brsama kpd sahabat realiti @  alam maya yg mngenali cik ah...

apa yg cik ah dapat pelajari adalah rasa syukur akan nikmat yg ALLAH SWT limpahkan kpd kita semua...
seperti

IMAN


AKAL


AKHLAK


TUBUH BADAN YG SIHAT


KELUARGA YG BAHAGIA


KAWAN2 SEKELILING YG BAIK.

banyak lg la nikmat yg ALLAH SWT berikan...mmg tak trhitung....
sampai masa nnti ALLAH SWT akan mengambil kembali apa yg dipinjamkanNYA kpd kita..

apa yg paling penting adalah...SOLAT SUBUH DIAWAL WAKTU (bkn subuh je..semua solat 5 waktu harus tepat)

segala penyakit yg datang tanpa isyarat....

kalau la sakit yg cik ah alami datang sebelum cik ah menunaikan kewajipan trhadap ALLAH SWT...
kemungkinan besar hari ni merupakan hari terakhir cik ah kt dunia fana ni.....mcm mn cik ah nk jawab bila disoal??

sakit sebenarnya adalah salah satu point utk kita dekatkn diri dgn MAHA PENCIPTA...

 waktu sihat KAU lalai kan nikmat ALLAH SWT berikan...
bila dh sakit baru nk dekatkan diri dgn ALLAH SWT..
peringatan buat diriku)


ALLAH adalah tuhan yg MAHA MENDENGAR...tak kira la masalah apa yg kita alami...luahkan...menanngis la ketika meluahkan seandainya itu dapat tenangkn hati kita....
apa yg paling penting...segala rahsia kita tidak akan bocor didunia..ttp,akan bocor diakhirat...
hati kita juga akan berasa lebih tenang hendaknya....




p/s: ingin teruskan sambung kerja2 yg trbengkalai,selagi ALLAH SWT berikan kekuatan,kesihatan,hari yg indah...jgn malas k...mudah-mudahan dpt abiskan..





hasil nukilan
N_Fatihah AbduLLah Yusri...
teratak sewaku...melaka
www.cik ah baiti jannati.com







4 comments:

  1. sabar ek..cik ah..moga cepat lega sakitnya..insyallah...gud luck tuk final...wat yg terbaik..

    ReplyDelete
  2. salam cik ah..macamana sekarang...? harap2 semoga diberi kesihatan yg lebih baik... sabar dlam menerima rasa sakit..sesungguhnya ia penghapus dosa2 kecil kita..itu tanda ada lagi kasih sayangNya terhadap kita....

    ReplyDelete
  3. bersabarlah dlm menempuh sgala ujian Nya..

    " sesungguhnya Allah bersama orang yg sabar.."

    ~ sharing is caring..(^_~) ~

    ReplyDelete
  4. TF : terima kasih...insyaallah..mudah-mudahan dipermudahkan urusan utk mnjawab exam nnt..(^.^)

    Ummuainries: w'laikumslm....alhamdulillah...brtambah sihat brbanding yg lepas...mudah-mudahan sakit yg dialami ni dpt mghapus dosa2 kecil diri...terima kasih ya ummu...(^.^)


    permata_agama :terima kasih bnyk2....(',')

    ReplyDelete