tetamu terhormat singgah

saya jeles sngat ngan awak....

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh......salam seluas rezeki dan kasih sayang ALLAH SWT..semoga kita semua senantiasa dalam redha ilahi dunia wal akhirat








saya sayang awak
 kerana ALLAH WAHAI SAHABAT










INSYAALLAH....kita bersahabat hingga ke syurga





Suatu hari Mujahidah sedang berbual-bual dengan Fatihah dibawah rendang pohon yang redup…

Fatihah: mesti seronok kan dapat jadi awak?
... 
Mujahidah: kenapa pulak? (sambil membetulkan tudung labuhnya yang sedikit ditiup angin)

Fatihah: sebab awak adalah awak dan saya jealous dengan awak.

Mujahidah: boleh saya tahu sebabnya?

Fatihah: sebab awak baik semacam...kalau solat awak khusyuk,solat sunat pulak selalu awak lazimi..baca Al-Quran awak fasih..siang awak Nampak gembira,bergelak ketawa,tapi malam saya selalu Nampak awak menangis di tikar sejadah..awak cantik,tapi awak sikit pun tak perasan awak cantik. Awak sangat humble. Muka awak tenang je..lembut,penuh dengan senyuman sampai orang tak puas tengok awak. Kalau nak buat ape2,mesti awak jaga niat..awak cuba faham semua orang dan baik dengan semua orang..mulut awak tak pernah lekang sebut nama ALLAH..semua awak bedal ‘subhanallah,Alhamdulillah,masyaALLAH,insyaALLAH’…semualah..sunnah rasulullah semua awak buat,satu pun takde yang awak tinggal..saya jelous sebab mesti ALLAH sayang awak..mesti rasulullah rindu awak..(berwajah sedih)

Mujahidah: ooo..macam tu..kalau macam tu,sayalah orang yang akan lebih jealous dengan awak..

Fatihah: kenapa??( wajah itu terus berubah penuh tanda Tanya)

Mujahidah: sebab awak ada cita-cita nak jadi baik macam saya. Bila ALLAH bagi awak hidayah dan awak betul2 grab, awaklah orang yang paling beruntung saat itu. Masa tu, ALLAH ingat awak. Kalau awak baca Al-Quran gagap2, ALLAH gandakan pahala dengan usaha awak tu lebih. Awak lagi cantik dan humble dari saya sebab awak rasa saya cantik dan tak rasa diri awak lagi cantik. Awak selalu jaga niat jugak, niat awak nak buat baik dan menuju kearah kebaikan. Awak juga selalu faham orang lain sebagaimana awak sedang fahami saya sekarang. Kalau mulut saya selalu sebut nama ALLAH,tapi hati awak mesti selalu tersentak dengan nama ALLAH. Saya tahu sebab awak selalu perhati bila saya sebut nama ALLAH..saya lagi JELOUS dari awak..sebab ALLAH lebih ingat dan sayangkan awak lebih dari saya.rasulullah mengalukan awak untuk mengingati baginda. Betul2 SAYA JEALOUS DENGAN AWAK…





Kata2 prof tariq ramadhan ““I don’t care what u are doing, but I respect who u are.u know why?because maybe who u are tomorrow will be better than who I am today..













N_Fatihah AbduLLah Yusri...
sharing from FB...
teratak sewaku...melaka
www.cik ah baiti jannati.com

2 comments:

  1. suka entri nie...ziarah sini kembali...tq

    ReplyDelete
  2. Tiramisu Fatiema: terima kasih...apa yg baik dikongsi brsama..

    ReplyDelete