Powered By Blogger


tetamu terhormat singgah

bila suara "halus" berbisik

sedamai hati yang tenang.......

BISMILLAHIROHMANIROHIM

Assalamualaikum.....
 Pembuka bicara kata dalam kesyahduan mengingati tuhan yang maha esa.....
Kekalkan AL-QURAN sebagai iman kita, moga kita mati didalam petunjuknya....KALAMULLAH 
hidayah bagi kita, diberikan jibril kepada rasul kita.

Dalam mencari identiti diri yang belum pasti..hatiku berbicara, adakah aku dapat menemui
 identitiku yang kian jauh dariku.....YA ALLAH bantulah hambamu ini dalam mencapai
 kerdhoanmu... hidup ini akan  sentiasa diuji dengan pelbagai
 ujian dan cabaran, semua ini datang kepada kita kerana, maha pencipta kita 
ALLAH SWT mahu menguji setiap hambanya
 adakah kita bisa hadapi semua musibah dengan penuh kesabaran dan ketabahan
 serta tidak berputus asa memohon pertolongan dengan yang ESA...semua ujian yang
 datang kepada kita sebenarnya sesuai dengan kekuatan kita untuk menghadapinya.
 Hamba ALLAH yang banyak menerima ujian adalah hamba yang disayangi oleh penciptanya 
dan sebagai peringatan supaya kita sentiasa mengingatinya...subhanaallah......
.YA ALLAH, YA TUHANKU...tetapkanlah kesabaran dan ketabahan dalam diriku ini semoga
 aku dapat menghadapi semua dugaan yang telah ditetapkan keatasku dengan penuh
 ketaqwaan.
  AAMIIN...

Sesungguhnya aku ini hambamu yang lemah, yang mudah terpedaya dengan kemanisan 
dunia yang sementara ini....bantulah aku untuk menjadi hambamu yang taat kepada khaliqnya,
 umat
 yang taat 
kepada sunnah rasulnya NABI MUHAMMAD SAW dan agamanya ISLAM. Kadang2
 terdetik dihatiku
adakah aku berjaya mengubah diriku ke arah yang lebih baik? Alhamdulillah..aku yakin allah 
sentiasa 
membantu hamba2nya yang ingin mencapai kerdhoannya....setiap insan yang bersabar akan
 sentiasa 
dirahmati allah...ya allah aku terima segala dugaanmu dengan hati yang tabah dan penuh kesabaran. 
Aku tak minta simpati dengan sesiapa pun melainkan dengan mu ya allah kerana engkau lah tempat 
ku mengadu segala masalah duniaku.....kalau difikirkan kembali, apalah sangat masalah yang aku
 hadapi berbanding umat NABI MUHAMMAD yang terdahulu pernah lalui..
oleh itu aku sentiasa bersyukur dengan segala nikmat yang telah dikurniakan oleh ALLAH 
kepadaku ini kerana aku tahu masih ada hamba allah yang lebih susah dan memerlukan dari
 diriku ini. 
Apa yang aku harapkan adalah supaya aku dapat menghadapi segala ujian dan masalah 
didunia ini 
dengan penuh ketaqwaan dan keimanan serta, tidak cepat putus asa memohon dengan allah. 
Aku sentiasa belajar bagaimana untuk menjadi seorang anak yang solehah, sahabat yang disayangi
 oleh sahabat yang lain, pelajar cemerlang dunia akhirat serta bangsa yang dapat meyumbang 
sesuatu 
yang berguna kepada agama, bangsa dan negara. Aku sedar,  semua ini memerlukan 
PENGORBANAN yang besar serta KEIKHLASAN yang tulus dari lubuk hati.


Kadang-kadang dalam hidup banyak pengorbanan yang harus dilakukan...ermmm trpulang kepada
 diri setiap insan bgmn untuk lakukanya.....aku sedar semakin hari banyak semakin banyak
 benda
 yg harus aku korbankn...tp, aku tahu pengorbanan ini adalah untuk melatih diriku mnjd seorang
 yg lebih tabah dan yakin dgn diriku sndiri(insyaallah..still mncuba mnjd insan yg tabah). 

No comments:

Post a Comment